Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair” buvo įkurta 1984 metais Airijoje. Pradėję vos nuo vieno, mažos talpos lėktuvo, šiandien jie tapo didžiausia pigių skrydžių bendrove Europoje su keliais šimtais orlaiviu, kelis tūkstančius personalo ir milijonais pervežtų keleivių kiekvieną mėnesį. „Ryanair“ tai sėkmės istorija, kuri rodo, kad turint svajonę ir viziją, net neturint didelių išteklių, galima sukurti milžinišką, pasauliniu mastu svarbią kompaniją.

Kompaniją įkūrė trys verslininkai – Kristoferis Ryanas, Liamas Lonergamas ir Tonis Ryanas. Kaip jau minėta – jie verslą pradėjo įsigiję vos vieną lėktuvą. Tai buvo Brazilijoje pagamintas, vos 15 keleivių galintis gabenti Embraer EMB 110 Bandeirante, kuris pradėjo kursuoti tarp Waterfordo ir Londono Stanstedo oro uostų. Įdomus faktas, kad „Ryanair“ kompanija buvo pavadinta tik tada, kuomet prie komandos prisijungė Tonis Ryanas, o anksčiau bendrovė turėjo „Danren Enterprises“.

Kompanija „Ryanair“ nuo pat savo įkūrimo 1986 nuolatos augo ypatingai dideliais tempais. Ir per visą kompanijos veiklos laikotarpį buvo vos keli nesėkmingesni metai. Visgi turbūt vieni svarbiausių metų kompanijai buvo 1987, kuomet kompanija nusamdė  Michael O’Leary, kuris kompanijoje užimą svarbiausią samdomo darbuotojo postą ir šiuo metu. M. Oleariui buvo keliama vienintelė užduotis – padaryti kompaniją labiau pelninga. Su šia idėja jis susitvarkė sėkmingai, kadangi pakeitė visą „Ryanair“ verslo modelį, paversdamas šia bendrovę pigių skrydžių bendrove. Reikia konstatuoti, kad M.O`Leary nebuvo itin originalus, kadangi iš esmės visą „Ryanair“ koncepciją tiesiog atsivežė iš Amerikos, kurioje tai, ką naudoja „Ryanair“ jau kurį laiką taikė JAV vidinių skrydžių bendrovė „Southern Airlines“.

Pritaikius „mažų sanaudų modelį“, kurio esmė yra paprasta – parduoti „nuogą“ pervežimo bilietą, o papildomą pelną generuoti pardavinėjant paslaugas kaip pridetines, „Ryanair“ pelnas kosminiais greičiais ėmė kilti į viršų, o kompanijos augimas virto ypatingai greitu. Kompanija buvo pirmoji, tokį modelį taikiusi Europoje ir keleiviams jis patiko – daugelis žmonių didžiausią prioritetą teikia kainai ir šioje vietoje atsirado bendrovė, kuri leido skraidyti tarp šalių, keliauti labai pigiai.

Po šio esminio strateginio sprendimo tapti pigia skrydžių bendrove,  „Ryanair“ kiekvienais metais ėmė didinti savo orlaivių, personalo ir pervežamų keleivių kiekius kiekvienais metais kol tapo didžiausia pigių skrydžių bendrove Europoje. Šiuo metu „Ryanair“ iš esmės neturi rimtų konkurentų ir užima didžiausią dalį Europos pigių skrydžių rinkos. Kai kurie oro vežėjai mėgina kopijuoti šį modelį, tačiau jų plėtra nėra tokia sparti, o dydžiu jie atsilieka nuo „Ryanair“ bent jau kelis kartus.

Oficialių šaltinių teigimu, šiuo metu „Ryanair“ turi 434 lėktuvus Boeing 737, kurių didžiąją dalį sudaro Boeing 737-800 modifikacija, kuri yra skirta trumpiesiems reisams ir vienu metu gali skraidinti 189 keleivius. Maža to, „Ryanair“ gali pasigirti ir tuo, kad jų orlaivių parkas yra vienas jauniausių, taigi ir saugiausių Europoje.

Ryanair lėktuvas

Kompanija „Ryanair“ yra bene labiausiai kritikuojama dėl savo santykiu su orlaivių personalu. Esmė tame, kad „Ryanair“, siekdama kuo didesnio pelno, darbo sutartis sudaro pagal sau palankios šalies, dažniausiai Airijos įstatymus, dėl ko darbuotojai dažnai neturi tokių garantijų, kurias turėtų dirbdami savo šalyse. Tai ypač aktualu tose šalyse, kuriuose darbuotojų teisės yra stipriai ginamos. Dėl nesutarimu su bendrove 2018 metais orlaivių įgulos, protestuodamos dėl jų netenkinančių sąlygų, sukėlė net kelis streikus, kurie ganėtinai smarkiai paveikė įmonės pelnus ir dėl kurių bendrovė turėjo ieškoti kompromisų su profsąjungomis.

Taip pat bendrovė gana dažnai kritikuojama ir dėl to, kad vis mažina keleivių komfortą apmokestindama vis didesnį kiekį paslaugų. Paskutinis konfliktas kilo dėl to, kad skrydžių bendrovė ganėtinai radikaliai sumažino nemokamo bagažo dydį, dėl ko keleiviai šiuo metu yra priversti kur kas dažniau pirkti papildomą bagažą arba prioritetinio įlaipinimo paslaugas. Dėl šios bagažo politikos, Italijos vartotojų teisių apsaugos tarnyba net paskyrė kompanijai milijoninę baudą.